2016. március 13., vasárnap

Meggyes vaníliakrémes torta



















A recept innen. Mivel én nem akartam ilyen nagy adagot, ezért feleztem a mennyiségeket és egy 22 cm átmérőjű tortaformában készítettem.

Ahogy nálam készült:
--- Hozzávalók:
A tésztalapokhoz (2x, vagyis 2 ilyen lapot sütünk)
1,5 tojás fehérje (szétválasztottam 3 tojás fehérjét,lemértem, és a felét az egyik laphoz, felét a másik lahoz használtam fel,- a tojások sárgái a vaníliás krémbe kellenek)
35 g kristálycukor
1/4 csomag vaníliáscukor
1/4 citrom reszelt héja
15 ml olaj
10 ml víz
30 g rétesliszt
10 g kukoricakeményítő
fél teáskanál sütőpor

A vaníliás krémhez:
350 ml tej
50 g kristálycukor
3 tojás sárgája
1 csomag vaníliás pudingpor
1 csomag vaníliáscukor
fél evőkanál kukoricakeményítő
75 g fehércssoki
75 g vaj
fél evőkanál tejföl

A meggyes krémhez:
150 g kimagozott meggybefőtt
250 ml meggykompótlé
2,5 evőkanál kristálycukor (40 g)
1/2 csomag meggyes pudingpor (én erdei gyümölcsöset tettem)
fél evőkanál  kukoricakeményítő
kicsi darabka vaj.

+ 250 ml tejszín (33%-os)
1 csomag Dr. Oetker habfixáló
1-2 teáskanál porcukor
díszítéshez csokireszelék.

Először a vaníliáskrémet készítjük el. A tejből 250 ml-t felteszünk melegedni. A tojások sárgáit a kristály- és vaníliáscukorral kikeverjük, hozzáadjuk a maradék 100 ml tejet, a pudingport, kukoricakeményítőt. Mikor a tej már meleg, lassan a tojássárgás masszához csurgatjuk, közben folyamatosan keverjük, majd visszaöntjük a lábasba és állandó keverés mellett besűrítjük.Ekkor hozzáadunk a 75 g vajból 25 g-ot (a többi 50 g-ot hagyjuk szobahőmérsékleten puhulni) és a mikróban kissé megpuhított fehércsokit és addig keverjük, míg ezek elolvadnak benne, majd letakarva hagyjuk teljesen kihűlni.

Közben elkészítjük a tésztalapokat. A tortaforma aljára sütőpapírt teszünk. A lisztet elkeverjük a kukoricakeményítővel ésa sütőporral. A 1,5 tojás fehérjét elkezdjük verni, lassan hozzáadjuk a kristálycukrot, vaníliáscukrot, reszelt citromhéjat, majdaz olajat és a vizet. Végül óvatosan beleforgatjuk a lisztes keveréket. A masszát az előkésített tortaformába simítjuk. 200 fokra előmelegített sütőben megsütjük (kb. 12-14 perc). Ugyanígy megsütjük a másik lapot is.

Elkíszítjük a meggyes réteget: 150 g lecsepegtetett meggykompótot a 250 ml lével szétmixeljük. Elkeverjük benne a kristálycukrot, pudingport, kukoricakeményítőt, és közepes tűzön állandó keverés mellett sűrűre főzzük. Levesszük a tűzről és belekeverünk egy nagyon kicsi darabka vajat (kb. fél evőkanálnyit). Még melegen a tortaformába visszatett egyik tésztalapra (én tettem a lap alá tiszta sütőpapírt) simítjuk. Hagyjuk teljesen kihűlni.
Közben a vaníliás krémnél megmaradt 50 g vajat habosra keverjük, hozzáadjuk részletekben a kihűlt vaníliás pudingmasszát, a tejfölt és jól kikverjük. Ezt a krémet óvatosan a már kihűlt meggyes rétegre kenjük. Rátesszük a másik tésztalapot.
A tejszínt a habfixálóval és ízlés szerint porcukorral habbá verjük és a tortára simítjuk. Tetejét csokireszelékkelmegszórhatjuk. Hűtőben hagyjuk  dermedni, legjobb egész éjszakát.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése