2016. április 17., vasárnap

Sertésszűz meggyszósszal




















Hozzávalók:
kb. 1 kg sertészűz (nálam 2 darab volt)
durvára tőrt négyszínű bors


A meggyszószhoz:
kb.35 dkg meggy (maradék volt még a fagyasztómban, kimagoztam, tisztán mérve volt 35 dkg)
3-4 evőkanál barnacukor (ízlés szerint
1 db csillagánizs
ízlés szerint  kevés csili (én egy fél kisebb szárítottat morzsoltam bele)
1 teáskanál kukoricakeményítő
kis darabka teavaj

Elkészítettem a szószt: A meggyet a cukorral, csillagánizzsal és a csilivel lassú tűzon főztem, míg kicsit elfőtte a levét, majd a kukoricakemínyítőt vízben elkeverve hozzáadtam és besűrűsítettem. Ha kell, pici vízzel korrigáltam a sűrűségét. A végén beledobtam kis darabka vajat,hagytam elolvadni benne.
A megmosott, szárazra törölt sertésszüzet kb. 2 ujjnyi szeletekre vágtam, tenyeremmel kicsit ellapítottam, megszórtam mindkét oldalukon a durvára tört színes borssal. Egymásra rakva hagytam kicsit állni.
Közben megfőztem a rizst, és fagyasztott krumplikrokettet tettem be sütni.
Egy teflonserpenyőben kevés olajat hevítettem. A húsokat megsóztam, és pár perc alatt mindkét oldalukon megsütöttem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése