2016. július 5., kedd

Cukkínis lepénykék





















Hozzávalók:
1 nagyobb cukkíni (kb.75 - 80 dkg)
1 közepes hagyma
2 duci gerezd fokhagyma
2 tojás
10 dkg simaliszt
só, bors
vágott petrezselyemzöld

+  tálaláshoz tejföl

A megmosott, szárazra törölt cukkínit nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem. Enyhén besóztam és hagytam állni 10 percet, utána kézzel jól kinyomkodtam a levét. Hozzáadtam két tojást (villával kicsit elkevertem), simalisztet, az apró kockákra vágott hagymát, a felaprított fokhagymát, petrezselyemzöldet,sóztam, borsoztam ízlés szerint.
Egy tefelonserpenyőben nagyon kevés olajat hevítettem (éppen csak ecsettel kikentem a serpenyőt), kb 2 evőkanálnyi masszát tettem egy lepénykére (4 db ment a serpenyőbe egyszerre) és közepes lángon mindkét oldalukon megsütöttem (nem szabad erős lángon sütni, hogy a közepe is át tudjon sülni). Nekem 10 db lepényke lett ebből a mennyiségből.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése