2016. július 4., hétfő

Cukkínis tojásos kenő







Hozzávalók:
1 közepes cukkíni (kb. 30 dkg)
2 db keményre főtt tojás
1 közepes hagyma
2 gerezd fokhagyma
2 evőkanál olaj
10 dkg tejszínes krémsajt (én Mascarponet tettem, mert volt maradék)
1-2 evőkanál tejföl (én most nem tettem, mert nem volt itthon)
fél lime leve (vagy ízlés szerint citromlé)
só, frissen őrölt bors
vágott petrezselyemzöld

A megmosott, szárazra törölt cukkínikét végét levágtam és nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem. Enyhén megsóztam, összekevertem és hagytam állni 10 percet. Közben megpucoltam a hagymát, fokhagymát és a főtt tojást. A hagymát kis kockákra vágtam, a fokhagymát is apróra szeleteltem (nem fokhagymanyomó átnyomni!!!).
Egy tapadásmentes serpenyőben felmelegítettem az olajat, rádobtam a hagymát és üvegesre pároltam, hozzáadtam a fokhagymát és a kézzel jól!!! kinyomkodott cukkínit is. Kb 10-12 percig pároltam az egészet, míg a cukkíni megpuhult. Ekkor levettem a tűzről és hagytam kihűlni.
Közben a tojást nagyobb lyukú reszelőn lereszeltem. Hozzáadtam a mascarponet, kihűlt cukkínit, petrezselyemzöldet, lime (vagy citrom) levét, összekevertem, ízlés szerint sóztam, borsoztam, Letakarva pár órára hűtőbe tettem, hogy az ízek összeérjenek.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése