2016. július 8., péntek

Lemon curd




















A recept innen, csak én 1,5 adagot csináltam.

Hozzávalók:
3 citrom (leve és héja)
30 dkg kristálycukor
3 tojás
17 dkg teavaj

Egy fazékba vizet tettem forrni.
Egy másik, vastag aljú fazékba, ami belefér a másik fazékba, amiben a vizet melegítjük, beletettem a vajat ésa cukrot és hagytam elolvadni a vajat. A vastag aljú fazék érjen bele a vízbe!)
 Közben lereszeltem a citromok héját,utána pedig kifacsartam a levüket.
Mikor a vaj elolvadt, hozzáadtam a citromlevet és a citromhéjat, keveretem amíg a cukor elolvadt.
A tojásokat egy tálkába üttem, és kis habverövel felvertem kicsit. A meleg citromos-cukros-vajas léből kevesenként kevertem a tojásokhoz, mindig keverve, hogy a hő kiegyenlítődjön, azután mikor mind belekerült, visszaöntöttem a vastag aljú fazékba és a vízbe állítva lassan főztem, állandó keverés mellet (nehogy rántotta legyen belőle). Kb. 15-20 perc (a massza először kissé habzik ahogy keverjük, majd ahogy kezd sűrűsödni, ez a kis habzás eltűnik, onnan is fogjuk látni, hogy közeledik a kellő sűrűség elérése). Mikor kész lett, én átöntöttem egy kisebb edénybe és folpack fóliával szorosan letakarva hagytam kihűlni. Hűtőbe raktam, ott tárolható (az eredeti recept szerint 1-2 hétig).



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése