2016. július 3., vasárnap

Narancsszószos sertésszűz





















A recept innen.

Hozzávalók:
1 sertésszűz

A páchoz:
12 dkg narancslekvár
2 narancs leve (az eredeti recept a héját is írja, de nekem házi narancslekvárom volt, amiben már jócskán volt narancshéj, így én most a héját nem reszeltem bele, nehogy túl keserű legyen a szósz)
1 dkg reszelt friss gyömbér
2 evőkanál szójaszósz
1,5 evőkanál balzsamecet
2 evőkanál mustár
2 evőkanál olaj
1 csapott teáskanál só
frissen őrölt bors
egy nagyon kicsi csilipaprika (az eredeti receptben nem szerepelt, nálunk mindenki szereti a kissé csípős ételeket, ezért tettem bele)

A pác hozzávalóit jól összekevertem.
A megmosott, szárazra törölt sertésszüzet beletettem egy kisebb, mély edénybe, ráöntöttem a pácot, jól megforgattam benne, majd folpack fóliával letakarva egy éjszakára beraktam a hűtőbe. Reggel újra jól átforgattam a pácban a húst.
A húst kivettem a pácból, és egy serpenyőben kevés (1-2 evőkanál) felhevített olajon hirtelen megpirítottam minden oldalán, majd ráöntöttem a pácot, és lefedve kis lángon puhára pároltam (kb. 40 perc), majd ha már puha, kivettem, alufóliával letakartam. A visszamaradt pácot fedő nélkül hagytam még kissé föni, hogy szirup szerűre sűrűsödjön. Mivel nekem kissé rusztikus volt a szósz a lekvárban lévő narancshéjtól, így én botmixerrel pürésítettem (ez az eredeti receptben nem szerepelt). Krumplipürével és narancsos jégsalátával tálaltam.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése