2016. augusztus 30., kedd

Mákos-szilvás csiga





















A recept innen.
Hozzávalók:
---
A tésztához:
20 dkg főtt krumpli (én előző este főztem meg héjában sós vízben)
30 dkg simaliszt
fél csomag sütőpor
6 dkg porcukor
1 csomag vaníliáscukor
10 dkg félzsíros túró
80 ml tej
80 ml olaj
---
Töltelék:
20 dkg darált mák
10 dkg kristálycukor
15 dkg félzsíros túró
1 tojás sárgája
100 ml tej
kevés reszelt citromhéj

+ kb. 30-35 dkg szilva
szeletelt mandula
tojásfehérje a lekenéshez.

Egy 26 cm-es tortaformát kibéleltemsütőpapírral.
A töltelékhez a túrót krumplinyomóval kicsit összenyomtam, hozzáadtam a tojássárgáját, cukrot, tejet és a mákot, jól kikevertem. A recept nem írte, de én reszeltem bele kevés citromhéjat is.
A teljesen kihűlt krumplit meghámoztam, finomra lereszeltem.  A lisztet a sütőporral  összekevertem. Hozzáadtam a lereszelt krumplit, porcukrot, túrót (ezt is kicsit összenyomtam krumplinyomóval), olajat és a tejet, és tésztává dolgoztam a masszát. Lisztezett felületen kinyújtottam (kb. 32x44 cm), rákentem a tölteléket, kétfelé vágtam és mindkét darabot feltekertem. Az előkészített tortaformában csigamódra feltekertem a két rudat (közepétől kiindulva - nem kell túl szorosra) majd a rudak közötti részt kiraktam felezett szilvával. A tetejét lekentem villával kissé felvert tojásfehérjével, és megszórtam szeletelt mandulával. 180 fokos előmelegített sütőben 60-65 perc alatt megsütöttem.













Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése