2016. szeptember 29., csütörtök

Gyömbérszörp
























Hozzávalók:
30 dkg megtisztított gyömbér
55 dkg kristálycukor
6 dl víz
1 nagyobb citrom  héja (csak a sárga rész-zöldséghámozóval vékonyan levágva) és a leve
1 mokkáskanál citromsav

A megtisztított gyömbért karikákra vágtam.
A vizet melegedni tettem, majd hozzáadtam a cukrot és kevergetve hagytam felolvadni és felforrni, ekkor hozzáadtam a karikákra vágott gyömbért is, a citromhéjat, citromlevet, citromsavat, és kis lángon föztem (lefedve) 1 órát. Utána a gyömbérkarikákat és a citromhéjat kiszedtem belőle.
A forró szörpöt tiszta üvegekbe töltöttem (én át is szűrtem), lezártam, és száraz dunsztban hagytam kihűlni másnapig. Én teába tettem a szörpből, + kevés méz, ízlett.
(Ebből a mennyiségből kb. 7-8 dl szörp lett.)
Megj.: A kiszedett gyömbérkarikákat hagytam kihűlni, majd kristálycukorba mártottam, és szétraktam egy sütőpapíros tepsire száradni (így lett a szörp melléktermékéből kandírozott gyömbér).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése