2016. október 1., szombat

Interkontinental szelet

















A recept innen, csak én földimogyoró helyett dióval készítettem.

Hozzávalók: (21x33 cm-es tepsihez)

--- A tésztalapokhoz:
12 tojás fehérje
12 evőkanál kristálycukor
18 dkg dió, amit teflonserpenyőben szárazon kicsit megpirítottam (felét daráltam, felét pedig késsel vagdaltam össze és összekevertem)
6 evőkanál rétesliszt

--- ez a 3 laphoz való összes hozzávaló, de én mindhárom lapot külön kevertem ki: 4 tojásfehérjét csipetnyi val elkezdtem verni, majd mikor már kissé kifehéredett, hozzáadtam apránként 4 evőkanál kristálycukrot, végül óvatosan beleforgattam 6 dkg diót, amit 2 evőkanál liszttel összekevertem előtte. Sütőpapíros tepsibe simítottam, 180 fokos előmelegített sütőbe kb 15 perc alatt megsütöttem. (Ugyanígy még két lapot sütöttem.)

--- Krém:
12 tojás sárgája
14 evőkanál kristálycukor (legközelebb kevesebbet teszek, talán csak 10 - 11 kanállal)
2 csomag vaníliáscukor
8 evőkanál tej
30 dkg vaj vagy margarin (én 15 dkg vajat és 15 dkg margarint használtam)

+ 5 dkg mazsola (én kicsit beáztattam rumba, majd papírtőrlőn leitattam, és kicsit kisebbekre vágtam őket)
+ reszelt csoki a süti tetejére.

A tojások sárgáit a kétféle cukorral és a tejjel összekevertem egy vastag aljú lábasban. Kis tűzön (2-es fokozaton csináltam) lassan elkezdtem melegíteni, kézi habverővel folyamatosan vertem, amíg besűrűsödik a krém (nekem kb 15-20 percig tartott). A lábast hideg vízbe állítva lehűtöttem a krémet, közben kevergettem.
A vajat habosra kevertem, majd nagyon kis adagokban hozzákevertema kihűlt tojásos masszát is.

Az egyik tésztalapra rákentem a krém 1/3-át, rászórtam a vagdalt mazsola felét, erre jött a második tésztalap, rákentem a krém másik harmadát, rászórtam a maradék mazsolát, rátettem a harmadik tésztalapot, a tetejére kentem a krém harmadik harmadát. A tetejére csokit reszeltem (vagyis késsel kis forgácsokat kapartam). Egy éjszakára hűtőbe raktam, másnap szeleteltem.










Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése