2016. október 1., szombat

Sajtos-krumplis pogácsa








A recept eredetije innen. Nagyon minimálisan változtattam csak.

-----   Ahogy nálam készűlt :

Hozzávalók:
50 dkg simaliszt
25 dkg margarín
25 dkg tejföl
15 g só (1 púpos teáskanál)
10 g kristálycukor (1 teáskanál)
1 tojás sárgája
25 g friss élesztő
1 evőkanál (kacsa)zsír (az eredeti receptben szerepel, én most nem tettem bele)

2 közepes, előző nap héjában főzött krumpli
2-3 evőkanál zsír (én most kacsazsírt tettem, de lehet disznózsír is)
1 csomag reszelt Grana Padano sajt (10 dkg, Lidl)

A pogácsák lekenéséhez és szórásához:
1 tojás fehérje
1 evőkanál tej (vagy tejszín, én tejet tettem)
szezámmag, durva szemű só, aprított tökmag (vagy ízlés szerinti magok)

A tejfölben elkevertem az élesztőt, cukrot, tojássárgát.
A lisztbe belekevertem a sót, a margarinnal összemorzsoltam, majd hozzáadtam a tejfölös keveréket is, összegyúrtam. (Az eredeti recept még írt 1 evőkanál zsírt is a tésztába, én azt már nem tettem bele. ) Letakarva egy éjszakára hűtőbe raktam.
Másnap kinyújtottam, a tészta felére rákentem a zsírt, ráreszeltem a krumplit (először apró lyúkún kezdtem, de nem nagyon ment, így aztán a nagyobb lyukún reszeltem), a tészta másik, üres felét ráhajtottam, majd balról az 1/3-át ráhajtottam, végül a jobb oldali 1/3-ot a tetejére. Kinyújtottam kb. 1,5 cm vastagra, lekentem a tojásfehérje - tej keverékével, megszórtam magokkal. Ekkor ki lehet szaggatni pogácsaszaggatóval, de én most 3x3 cm-es négyzetekre vágtam, hogy ne legyen hulladék, majd sütőpapíros tepsire raktam.  (Megj.: kicsit szétdőltek, legközelebb 4x4 cm-es négyzeteket vágok, de így is kapósak lettek. Ízre nagyon finom, az eredti recpt írója szerint csak kimondottan ezzel a Grana Padano sajttal lesz ilyen finom ízű. Másnapra is finomak és puhák voltak.)
Én 200 fokos előmelegített sütőben sütöttem kb. 25 percig.
Megj.: A bejegyzés végén tettem fel képeket az újabb sütésből, ott már nagyobbakra (4x4 cm-es) vágtam. Azok jobbak lettek,nem dőltek szét.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése