2016. október 26., szerda

Süni-kekszek aszalt sárgabarackkal és marcipánnal töltve






A recept eredetije innen. Annyit változtattam, hogy aszalt barackkal és marcipánnal is megtöltöttem a kis süniket.

Hozzávalók: (nekem 36 db lett belőle)
20 dkg simaliszt
10 dkg kukoricakeményítő
10 - 15 dkg porcukor (én 10 dkg-ot tettem)
10 dkg vaj (én most margarínt tettem)
csipet só
1 púpos teáskanál vaníliáscukor
1 citrom reszelt héja
1 tojás sárgája
2 evőkanál tej (az eredeti receptben hideg víz szerepelt,én tejet tettem)

+ kb. 6 dkg marcipán
aszalt sárgabarack (most csak szárazon tettem bele, de legközelebb előtte rumba fogom áztatni,és utána papírtörlőn felitatni a felesleges rumot róla, mert így kissé rágós volt a barack, vagy pedig késes aprítóval összezúzpm a marcipánnal együtt, és esetleg pár csepp rummal ízesítem majd- de persze mindenféle töltelék nélkül is jó kis keszek lesznek)

csokimáz
reszelt csoki
kókuszreszelék

A száraz hozzávalókat összekeverni és elmorzsolni a vajjal,hozzáadjuk a tojássárgát is, összegyúrjuk. Kis golyókat formáztam a masszából (36 db), kissé ellapítottam, beletettem egy negyed aszalt barackot és egy kis darabka marcipánt, becsomagoltam, újra golyóvá formáztam,majd körte alakúra, és sütőpapíros tepsire raktam, az orrocskákat kissé lenyomtam, meg tenyeremmel egy kicsit a süni testét is lenyomtam. 170 fokos sütőben megsütöttem (nálam kb. 20 percig sültek).
Mikor kihűltek, csokival bevontam a testüket, kiskanállal rászórtam csokireszeléket, amit kevés kókuszreszelékkel kevertem össze.
A szemeket és az orrukat csokiba mártott fogpiszkálóval készítettem.
Jobb, ha pár napot áll a kész süti, lezárt kekszes dobozban.












1 megjegyzés: