2016. november 5., szombat

Creme brulee


















Hozzávalók: (6 db tálkához)
6 dl tejszín (33%-os) --- mivel nekem 2,5 dl-es tejszínem volt 2 doboz, így az csak 5 dl volt, a hiányzó 1 dl tejszínt tejjel (3,5%-os) pótoltam
1 vaníliarúd
12 dkg kristálycukor
6 tojás sárgája
pár csepp vaníliaaroma.

+ kristálycukor a karamellizáláshoz

A tejszínt és a tejet egy lábasba öntöttem, hozzáadtam a vaníliarúd kikapart magjait és a vaníliarudat is. Hagytam közepes tűzön forráspontig melegedni, majd félrehúztam és hagytam állni negyed órát. Közben egy tálban kikevertem egy habverővel a tojássárgákat a cukorral. A tejszínből kivettem a vaníliarudat, szedőkanállal adagolva a tojássárgás keverékhez adtam, közben mindig kevertem. (A tejszínt át is szűrhetjük, ha zavarnak a vaíliamagok a krémben - én nem szűrtem.) Hozzákavertem még pár csepp vaníliaaromát is. Egy mélyebb tepsibe állítottam a kis tálkákat, elosztottam bennük a krémet. A tepsibe óvatosan forró vizet öntöttem (kb a tálkák feléig) és az előmelegített sütőbe  (150 fok) tettem és 1 órát sütöttem, majd kiszedtem a tepsiből, hagytam kihűlni. Utána folpack fóliával minden tálkát külön lefedtem, hűtőbe raktam másnapig. Tálalás előtt mindegyikre másfél teáskanál kristálycukrot szórtam, kicsit megforgattam a tálkát, hogy mindenütt egyenletesen elosztódjon a cukor, majd a karamellizáló pisztollyal szép aranybarnára karamellizáltam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése