2016. november 9., szerda

Mascarpones desszert karamellizált ananásszal






















Nemrég láttam a neten valami hasonlót, csak emlékezetből kreáltam össze az itthon talált hozzávalókból.

Hozzávalók: (6 db tálkához)
1 db ananász
3-4 evőkanál (akác)méz
2 mokkáskanál vaníliaaroma

Akrémhez:
25 - 30 dkg mascarpone
2,5 dl tejszín
3 evőkanál tojáslikőr
4 teáskanál porcukor

pár darab babapiskóta + volt még pár darab amaretti kekszem, azt is beleraktam

Az ananászt meghámoztam, a belső kemény részét kivágtam, és kis kockákra felvágtam.
A mézet egy teflonserpenyőben megmelegítettem, beleraktam az ananászt, és hagytam puhulni, majd karamellizálódni. Kevés vaníliaaromával ízesítettem, hagytam kihűlni.

A krémhez a tejszínt 1 teáskanál porcukorral felvertem.
A mascarponet 3 teáskanál porcukorral és a tojáslikőrrel kikevertem, hozzáforgattam a felvert tejszínhabot.

A tálkákba (vagy poharakba) alulra raktam 1-1 db  durvára tördelt babapiskótát, tettem rá a krémből, majd mindegyikre rátördeltem még pár amaretti kekszet és babapiskótát, megint krémréteg. A tetejükre fél-fél babapiskótát morzsoltam durvára, és elosztottam rajtuk a kihűlt karamellizált ananászt. Folpack fóliával mindegyiket lefedtem és beraktam egy éjszakára a hűtőbe.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése