2016. november 6., vasárnap

Narancsdzsem




















A recept ötlete innen, némi módosításokkal (pl. fügét én nem tettem bele).

Hozzávalók:
8 db narancs
3 db mandarin
1 gránátalma
2 db fahéj
2 db csillagánizs
fél citrom leve
fél lime leve
42 dkg kristálycukor
31 g Gelfix Super  Dr.Oetker 3:1

A narancsokat meghámoztam. Az egyik narancsnak a héját csak zöldséghámozóval nagyon vékonyan vágtam le, amit vízbe áztattam kis időre, majd nagyon vékony szálacskákat vágtam, abból is tettem a lekvárhoz a főzés elején, de nem is az egész 1 narancs héját, nehogy túl keserű legyen ( talán a fél narancs héja lehetett csak, ami belekerült).
A naracsokat kifiléztem (a gerezdekről a vékony hártyát is eltávolítottam, majd ezeket a hártyákat a végén még kézzel jól kifacsartam, hogy semmi lé ne vesszen kárba) - kb 1 kg narancshús lével együtt lett belőle.
3 db mandarinom is volt, azt úgyszintén kifiléztem, hozzáadtam a narancsokhoz.
A gránátalmát kettévágtamés kiszedtem a magjait. Az is ment a narancsokhoz.
Beledobtam még 2 db fahéjat, és 2 db csillagánizst.
A kimért kristálycukorból 2 evőkanálnyival összekevertem a gelfixport, azt a narancsokhoz kevertem és elkezdtem főzni. Mikor már forrt,kb.1 percet forraltam, ekkor hozzáadtam a többi cukrot is, újra felforraltam, és forrástól számítva kb. 5-9 percig főztem. Forrón tiszta üvegekbe töltöttem, lezártam, 10 percre fejreállítottam az üveget, utána visszaforgattam.
Ebből a mennyiségből 8 üvegecskével lett.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése