2016. december 10., szombat

Rumos marcipános mézesgolyók

´



















A recept innen. Finom puha kis golyócskák.

Hozzávalók:
40 dkg simaliszt
16 dkg porcukor
1 teáskanál szódabikarbóna
1 csomag sütőpor (az eredeti recept mezeskalácsfűszeres sütőport ír, nekem nem volt itthon, így sima sütőport használtam)
1 teáskanál mézeskalácsfűszerkeverék (! én többet tettem, mivel a sütőpor nem volt fűszeres: 2 teáskanál Kotányi mézeskalácsfűszert + 1 teáskanál Lidl-s mézeskalácsfűszert + 1 mokkáskanál őrölt kardamom + 1 mokkáskanál őrölt gyömbér)
1 dkg kakaó
2 egész tojás
12 dkg méz
1 citrom reszelt héja
6 dkg vaj

+
marcipán a töltéshez (nekem kb. 15 dkg kellett)
rum a mártogatáshoz (kb. 1,5 dl)
porcukor a forgatáshoz.

A hozzávalókból összegyúrtam a mézeskalácstésztát és folpack fóliába csomagolva hideg helyen pihentettem egy éjszakát.
Másnap kinyújtottam a tésztát, kis pogácsaszaggatóval (3,5 cm-es) köröket szaggattam,közepükre tettem egy kis marcipánból formázott golyócskát, majd beburkoltam a mézeskalácstésztával. jól meggörgettem a tenyeremben, hogy szép formás legyen. Sütőpapíros tepsire raktam, előmelegített 180 fokos sütőben kb 15 percet sütöttem. Kicsit hagytam hűlni, utána egy mélyebb kis tálkába rumot ötöttem, kiskanállal beletettem-megforgattam a golyócskákat, és porcukorban megforgattam. (Megj.: egy másik alkalommal a kisült, rumba mártott golyókat kristálycukorban forgattam meg. Nekem a kristálycukros változat jobban tetszik.) Az eredeti recept szerint most mégegyszer meg kellene forgatni rumban, én ezt már elhagytam.


















kristálycukorba forgatva


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése