2017. február 27., hétfő

Fokhagymás csirkecomb




















Hozzávalók:
8 csirkecomb (én most 11 db felsőcombból készítettem)
só, frissen őrölt bors

A lisztes keverékhez:
3 evőkanál rétesliszt
4 duci gerezd fokhagyma
1 teáskanál pirospaprika (én még tettem hozzá + 1 mokkáskanál füstölt pirospaprikát is)
1 csapott teáskanál grill fűszerkeverék


+ 1 fej fokhagyma
1 kisebb fej hagyma
olaj

A csirkecombokat megmostam, papírtörlővel szárazra töröltem. Kissé besóztam, borsoztam.
A lisztet összekevertem a fűszerekkel, ésa zúzott fokhagymával (ujjaimmal jól összemorzsoltam a lisztben a fokhagymát).
A csirkecombokat ezután a fűszeres lisztbe forgattam, majd egy teflonserpenyőben nagyon kevés felhevített olajon hirtelen megpirítottam először a bőrös felével lefelé, majd a másik oldalát is. Kiszedtem egy tepsire. Közben a teflonserpenyőbe dobtam még egy fej fokhagymát aminek a felső részét kissé levágtam, és ezt a vágott felületét kissé megpirítottam, ugyanígy egy kisebb meghámozott hagymát is félbevágva, annak isa vágott felületét megpirítottam kicsit. Ezeket is a tepsibe tettem a combok közé.
A teflonserpenyőbe a visszamaradt szafthoz kevés vizet öntöttem (kb. 1 deci), egyet forraltam rajta, majd azt isa tepsibe öntöttem. 170 fokos sütőben puhára, majd szép pirosra  sütöttem (kb. 60-70 perc). Tálaláskor a sült fokhagymafejből kinyomtam a puha gerezdeket és a combokhoz adtam azt is.
Sűlt krumplival és krumplis madárbegysalátával ettük.



 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése