2017. február 3., péntek

Tejszínes fokhagymás csirkemell





















Erre az ételre én a Sherpa Konyhája blogon találtam rá, ahonnan aztán link segítségével jutottam az  eredeti recepthez erre a blogra.

---  Nagyon minimális változtatással nálam így készült:
1,2 kg csirkemell
1 nagy hagyma
8 gerezd fokhagyma
2,5 dl tejszín
1 dl  tejföl
1 púpos evőkanál simaliszt

bors
fokhagymapor
olaj
petrezselyemzöld

A csirkemellet én kockákra vágtam.
Az apróra vágott hagymát kevés olajonüvegesre pároltam, hozzáadtam az apróra vágott fokhagymát, a kockákra vágott húst, és addig kavargattam míg a hús kifehéredett. Sóztam, borsoztam. Utána lefedtem, hagytam puhára párolódni (vizet nem öntöttem alája, engedett pici levet).
Közben a tejszínt és a tejfölt simára kevertem a liszttel. Amikor a hús megpuhult, picit a léből tettem a tejszínes lisztes keverékhez hogy a hőt kissé kiegyenlítsem. Ezt hozzáöntöttem a húshoz, kissé összeforraltam. Ekkor én még egy kicsit fokhagymaporral, sóval, borssal utánaízesítettem, mert nem volt nagyon fokhagymaízű. A tűzről levéve vágott petrezselyemzöldet kevertem hozzá.
Én nokedlit készítettem hozzá (70 dkg liszt, kb. 7 dl hideg víz, só - én tojást nem teszek bele).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése