2017. március 4., szombat

Fahéjas muffin cini minis krémmel






















Hozzávalók:
10 dkg puha vaj
10 dkg kristálycukor
1 csomag vaníliáscukor
2 egész tojás
18 dkg simaliszt
2 teáskanál sütőpor
1 teáskanál fahéj
15 dkg görög joghurt

+  5 dkg kristálycukor és1 teáskanál fahéj összekeverve a rétegezéshez

Krém:
8 dkg puha vaj
15 dkg porcukor
30 dkg mascarpone
1 csapott teáskanál fahéj
5 dkg cini minis apróra darálva

+ díszítésnek egész cini minis és még kevéske darált cini minis

A muffintésztához a puha vajat a cukorral és a vaníliáscukorral habosra kevertem. Hozzáadtam egyenként a tojásokat is, a joghurtot, majd legvégül a lisztet, amiben előtte elkevertem a fahéjat és a sütőport.
A muffinformát kibéleltem papírkapszlikkal. Mindegyikbe tettem 1 teáskanál masszát (kicsit szétkentem a kanállal, hogy kitöltse vékonyan az aljukat) majd mindegyikre rászórtam 1 csapott teáskanálnyit a fahéjas cukorból, újra 1-1 teáskanálnyi massza, megint 1-1 teáskanál fahéjas cukor, végül befedtem a masszával. 170 fokos előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.
A sütőből kivéve hagytam 5 percet a formában, utána rácsra raktam teljesen kihűlni.

A krémhez a puha vajat a cukorral habosra kevertem. Hozzáadtam kevesenként a mascarponet is és a fahéjat, legvégül a finomra darált (késes aprítóban) cini minist.
Amikor a muffinok teljesen kihűltek, nyomózsákkal rózsákat nyomtam a krémből a tetejükre. Megszórtam még szintén darált cini minissel és egész cini minislapocskákat szúrtam a tetejükre. Hűtőbe raktam pár órára, hogy az ízek jól összeérjenek.

















Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése