2017. március 31., péntek

Medvehagymás csíkos kalács





















Medvehagymás kalácsreceptet keresgéltem a neten. Találtam többfélét,végül magam kombináltam össze több receptből. Pár napja csináltam öregtésztát Limara receptje szerint, így a kalácsot is öregtésztával szerettem volna. Szintén Limara oldalán találtam is kalácsot öregtésztával, azt alakítottam át kicsikét.

Hozzávalók: (2 kalácshoz)
60 dkg finomliszt (+ szükség szerint még pár evőkanálnyi)
23 dkg öregtészta
1 teáskanál cukor
kb. 4,5 dl tej
22 g friss élesztő
2 kicsi tojás (vagy 1 nagy)
2 púpos teáskanál só
7,5 dkg olvasztott vaj

5 dkg medvehagyma
2 teáskanál tökmagolaj

+ tojás a lekenéshez
szezámmag a szóráshoz

A hozzávalókból  (a medvehagymán és a tökmagolajon kívül) géppel bedagasztottam a tésztát.  Két részre osztottam. Az egyik felébe beledagasztottam a medvehagymát, amit a tökmagolajjal együtt botmixerrel pürésítettem (ehhez a medvehagymás tésztához még fog kelleni lisztet hozzáadni, mivel a medvahagymától nagyon ellágyul a tészta!!!). A fehér és a medvehagymás tésztát külön külün tálba raktam, majd letakarva hagytam kelni.
Amikor megkelt, a fehér és a zöld tésztát is két részre osztottam. Az egyik fehér tésztát kinyújtottam, ráfektettem egy ugyanolyan nagyságúra nyújtott zöld tésztát, feltekertem, majd egy sütőpapírral bélelt formába tettem. Ugyanígy a másik kalácsot is előkészítettem. Letakarva hagytam újra kelni (kb 45 percet). Közben a sütőt bekapcsoltam 180 fokra. Amikor a kalácsok megkeltek, lekentem felvert tojással, megszórtam fehér és fekete szezámmaggal. Beraktam az előmelegített sütőbe és kb. 50 perc alatt szép pirosra sütöttem.

Az öregtészta recepteje (Limarától - érdemes ott az ő oldalán elolvasni a tapasztalatait hozzá)
50 dkg finomliszt
3 dl víz
fél teáskanál só
1 dkg friss élesztő

-ezeket tésztává dolgozni, majd egy fedeles tálban letakarva hagyni másnapig a konyhapulton. (Hűtőben tartva akár 10 napig is tárolható.)







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése