2017. április 22., szombat

Csirkenyársak (combfiléből)




















Hozzávalók:
1,2 kg csirkecombfilé


---   A pácoláshoz:
3 evőkanál csípős ketchup
4-5 gerezd zúzott fokhagyma
pici frissen reszelt gyömbér
3 teáskanál Worcester szósz
6 teáskanál szójaszósz
6 teáskanál csiliszósz
kevés frissen őrölt bors


Az elkészítéshez még:
30 dkg szeletelt angolszalonna (Lidl)
25 dkg champignon gomba (én barnát használtam -Lidl)
1,5 db piros kaliforniai paprika
2 közepes hagyma
kevés krumplikeményítő
kis darabka vaj

A húst megmostam, jól lecsepegtettem. Nem túl kis darabokra vágtam. Enyhén besóztam.
Elkészítettem a pácot: az összes hozzávalót összekevertem. A húst beleforgattam, és hagytam letakarva egy éjszakát a hűtőben. A bambusznyársakat egy kis tepsibe téve hideg vízbe áztattam másnapig, hogy a hús ne ragadjon majd rá.
Másnap a hagymákat negyedekbe vágtam, majd rétegekre szedtem.
A paprikát kisebb kockákra, a gombát kicsit vastagabb szeletekre vágtam.
Az angolszalonnaszeleteket félbe vágtam.
A bepácolt húsdarabokat szalonnába tekertem, maj ráhúztam a nyársra,váltakozva hagyma, majd gomba, végül paprika, újra szalonnába tekert hús, hagyma .... - amíg a nyárs megtelik (nekem 10 db nyársam lett). A nyársakat mélyebb tepsibe raktam.  A maradék szalonnát, paprikát és gombát kisebbekre vágtam és rászórtam a nyársak tetejére. A sütőt előmelegítettem 190 fokra. A tepsit lefedtem alufóliával, 25 percig sütöttem letakarva, majda a fóliát eltávolítva tovább sütöttem még kb. 35-40 percet (amíg a hús puha nem lesz). Közben a levével locsolgattam a nyársakat. Amikor a hús már puha volt, a levet róla egy kis lábasba szedtem, kis lángon besűrűsítettem kevés kruplikeményítővel, amit pici hideg vízben kevertem el. Pár percig forraltam, és ezzel a szafttal tálaltam. Párolt rizzsel és kruplis madársalátával ettük.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése