2017. április 2., vasárnap

Habcsókos torta mascarponekrémmel



















A recept innen. (Maradék tojásfehérje felhasználásához.)

--- Hozzávalók: (4 lap)
24 dkg tojásfehérje
20 dkg finom kristálycukor
10 dkg dió
csipet só
1 teáskanál burgonyakeményítő

+ 13 dkg étcsoki megolvasztva a lapok megkenéséhez.

A diót száraz serpenyőben kissé megpirítottam, hagytam kihűlni, majd késsel apróra vágtam (az eredeti receptben darálva volt, én inkább durvábbra szerettem volna benne a diót.
A lapokat két adagban készítettem el: vagyis a hozzávalók feléből 2 lapot egyszerre, azután mikor azok megsültek, kevertem a másik két lap hozzávalóit - vagyis 12 dkg tojásfehérjét pici sóval elkezdtem verni, majd hozzáadtam kis adagokban 10 dkg cukrot, végül beleforgattam a fél teáskanál burgonyakeményítővel elkevert 5 dkg vagdalt diót. Ezt a masszát két tepsi hátuljára tett sütőpapírra rajzolt 20 cm-es körökön elosztottam - nekem egy tepsire csak egy kör fért el -,és 150 fokos sütőben kb. 70 percet szárítottam légkeverésen. Mikor elkészült, ugyanígy megcsináltam a másik két lapot is.
A kihűlt lapokat 13 dkg vízgőzben megolvasztott csokival megkentem és hagytam megkötni a csokit.

--- Hozzávalók a krémhez:
25 dkg mascarpone
3 dl tejszín (33%-os)
2 evőkaná lporcukor
5 dkg apróra vágott étcsoki

A mascarponét a folyékony tejszínnel együtt habosra kevertem, hozzáadtam a curot és a vágott csokit. A krémet 4 felé osztva megkentem a csokis  lapokat. A tetején levő krémrétegre kevés csokit reszeltem, gránátalmával és durvára vágott mandulával szórtam meg. Jól behűtve szeleteltem.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése