2017. április 29., szombat

Mandarinkompótos sütemény



















Hozzávalók:
4 tojás
25 dkg porcukor
1 dl olaj
1 dl hedeg víz
25 dkg rétesliszt
fél csomag sütőpor
2 evőkanál kakaópor

Mandarinos réteghez:
2 mandarinkonzerv + 3.-iknak a leve
1 evőkanál kristálycukor
2 csomag vaníliás pudingpor

Túrós - joghurtos réteghez:
50 dkg túró
50 dkg sűrű joghurt (10 %-os, Lidl)
10 dkg porcukor
1 evőkanál citromlé
6 lap zselatin.

+  a 3.-ik mandarinkonzervból a mandarinok
kevés csokimáz

A tésztához a tojások sárgáit a porcukor nagyobb részével habosra kevertem, lassan hozzácsorgattam az olajat és a vizet is.
A fehérjéket csipetnyi sóval elkezdtem habbá verni, majd lassan hozzávertem a porcukor kisebbik részét.
A habos tojássárgákba beleforgattam a sütőporral elkevert lisztet, végül pedig a felvert habot. Kivajazott, kilisztezett tepsibe simítottam a tészta felét. A másik feléhez hozzákevertem a kakaót, amit kevés vízzel kevertem el. Ezt a kakaós tésztát rákentem a világos tészta tetejére. 180 fokos előmelegített sütőben kb. 20 perc alatt megsütöttem. Hagytam kihűlni.

A 2 doboz mandarinkonzervet a 3.ik konzerv levével együtt botmixerrel pürésítettem. Felöntöttem annyi vízzel, hogy az egész 8 dl legyen. 1 evőkanál kristálycukorral és 2 csomag vaníliás pudingporral elkeveretem és sűrűre főztem. Még melegen rásmítottam a már kihűlt tésztalapra. Hagytam kihűlni.

AA túrós - joghurtos réteghez a zselatinlapokat hideg vízbe áztattam 10 percre. Közben a túrót, joghurtot, porcukrot és a citromlevet kikevertem. Amikor a zselatinlapok megpuhultak, kinyomkodtam, majd egy kis lábasba tettem, 1 evőkanál vizet tettem hozzá, és kis lángon kevergetve hagytam elolvadni. Levettem a tűzről, hozzákevertem 2-3 evőkanálnyit a túrós masszából, jól elkevertem, majd ezt hozzáöntöttem a többi túrós masszához, jól átforgattam egy habverővel. Rásimítottam a mandarinos kihűlt rétegre. Hagytam hütőben megdermedni. Azután felszeleteltem, minden szelet tetejére egy gerezd mandarinkompótot tettem, amit csokiba mártottam előtte.
(Megj.: nekem a díszítéshez kevés lett a 3.-ik konzervből a mandarin, így még kellett egy 4.-ik konzervet ismegbontanom.)
A recept innen van.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése