2017. szeptember 15., péntek

"Melta" szelet




















A recept innen. Nálunk ízlett mindenkinek. Kicsit a marlenkára hasonlít.

Hozzávalók:

   --- A tésztalapokhoz:
45 dkg simaliszt
15 dkg darált dió
fél csomag (6 g) sütőpor
25 dkg vaj (én margarínt tettem)
15 dkg porcukor
1 tojás
3 evőkanál tej
1 dkg friss élesztő

   --- A krémhez:
7,5 dl Melta "kávé " (3 evőkanál Melta-bol főzve a csomagoláson levő utasítás szerint)
40 dkg kristálycukor
7 evőkanál darás liszt
1 csomag "Zlatý klas" krémpor (vagy vaníliás pudingpor - főzős)
25 dkg Mascarpone

 + kevés dzsem
5 dkg darált dió a tetejére

Először megfőzzük a Meltát, hogy legyen ideje hűlni. Amikor elkészült, 3 percet hagyjuk állni, majd leszűrjük, hagyjuk teljesen kihűlni.

Azután a tészta hozzávalóiból összegyúrjuk a tésztát (az élesztőt a 3 evőkanál langyos tejben feloldjuk és úgy gyúrjuk a tésztába). Folpack fóliába csomagoljuk a tésztagombócot, és hűtőbe tesszük pihenni minimum fél órára - nekem tovább pihent, 2 órát).

A hideg Meltából kb. 2,5 decit egy tálkába öntünk, a többit a kristálycukorral melegedni tesszük. A 2,5 deciben elkeverjük a lisztet és a krémport, majd beleöntjük a melegedő Meltába és sűrűre főzzük. Néha megkeverve hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, jól kikeverjük a Mascarponeval.

A sütőt 180 fokra bekapcsoljuk. A tésztát 4 részre osztjuk, és mindegyik gombócot sütőpapíron kinyújtjuk kb. 25 x 30 cm-es lappá. Egyenként egy tepsi hátulján a sütőpapíron, amin nyújtottuk, megsütjük (kb. 12 perc, szép világosnak kell maradnia).

Az egyik kihűlt tésztalapot vékonyan megkenjük valamilyen dzsemmel (dzsem csak az alsó lapra kerül, a többi lapokra már csak krémréteg kerül - én most öszibarackos-fűgés lekvárt használtam), rákejük a krém 1/4-ét, erre jön a második lap, újra 1/4 krém, harmadik lap, megint 1/4 krém, negyedik lap. Ekkor kicsit lenyomatjuk a sütit (a recept szerint így lenyomatva kellene egy éjszakára hűtőbe tenni, én csak kb. fél órát hagytam így lenyomatva, utána rákentem az utolsó negyed adag krémet és megszórtam darált dióval. Így raktam aztán be egy éjszakára a hűtőbe, majd másnap szeleteltem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése