2017. november 29., szerda

Mákmorzsás szilvás sütemény




















Kevés munkával elkészíthető és finom. A tésztája még harmadnap is ugyanolyan finom, szaftos marad, nem szárad ki.

Hozzávalók: (26 cm-es formához)
25 dkg rétesliszt
10 dkg kristálycukor
6 dkg olaj
fél csomag sütőpor (6 g)
1,2 dl tej
1 tojás sárgája
reszelt citromhéj
őrölt fahéj
10 dkg darált mák
1-2 evőkanál kristálycukor
5 dkg vaj (vagy margarin)

pár szem szilva (nekem most fagyasztott volt - lehet több is mint nekem most a képen, most csak ennyi volt itthon)

+ margarin és liszt a forma kikenéséhez és szórásához

A lisztet, kristálycukrot, olajat és csipetnyi fahéjat villával morzsássá dolgoztam.
Kb. 10 dkg-ot ebből a morzsából egy másik tálba tettem, amihez hozzákevertem a darált mákot, 1-2 evőkanál cukrot (ízlés szerint) és 5 dkg margarint, majd kézzel morzsássá dolgoztam. Félretettem.
A lisztes-olajas morzsa megmaradt nagyobbik részéhez villával hozzákevertem a tojássárgát, sütőport, tejet, citromhéjat (ha túl sűrű,lehet még 1-2 evőkanál tejet hozzáadni, függ a liszt minőségétől). Ezt a masszát kikent, kilisztezett formába kentem. A tetejét kiraktam félbe vagy negyedekbe vágott  szilvával (nekem nagyok voltak, így negyedekbe vágtam, még fagyosan, és rögtön raktam a tésztára), majd rászórtam a mákos morzsát. Előmelegített 200 fokos sütőben megsütöttem (kb. 30-35 perc).

Megj.: fél adagból kis tepsibe (14 x 20 cm-es) csináltam, mákos morzsa helyett "sima" morzsával, felét szilvával, felét barackkal raktam ki.  A tésztájába itt egy kisebb tojás sárgáját tettem. (Az olajos-lisztes morzsásalapból 4 dkg-ot tettem félre a tetejéhez, amihez azután még adtam kb. 1 ek lisztet, kristálycukrot és margarint.) - Lejebb kép is róla.











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése