2017. december 5., kedd

Karácsonyi almadzsem


















Hozzávalók:
75 dkg savanykás alma (tisztán mérve)
2,5 dl frissen facsart narancslé
1  citrom leve
50 dkg befőző cukor 2:1 (Dr. Oetker)
2 evőkanál cukor
3 db fahéjrúd
1 csillagánizs
1 rúd vanília - a magjait kikaparva hozzáadni, a héját pedig szintén beledobni, hogy kifőjjön
kevés frissen reszelt gyömbér
2 teáskanál amaretto
8 dkg pirított, vágott mandula

A hámozott mandulát egy serpenyőben aranybarnára pirítottam (kevergetve, hogy meg ne égjen, mert keserű lesz). Kihűtöttem, majd durvára vagdaltam.
Az almát meghámoztam, kis kockákra vágtam.
A 2 evőkanál cukrot egy fazékban hagytam karamellizálódni, majd felöntöttem a narancslével, hagytam a karamellt felolvadni benne. Azután hozzáadtam az almát és a fűszereket (a mandula és az amaretto kivételével). Hagytam kis lángon főni kb 15 percet, többször megkeverve, amíg az alma kicsit szétfő. Ezután hozzáadtam a befőzőcukrot, az újraforrástól számítva kb 5 percet főztem, néha megkeverve,végül hozzáadtam az amarettot, és a vágott mandulát. A fahéjat, a vaníliarúd héját és a csillagánizst kivettem belőle. Forrón üvegekbe töltöttem, lezártam, majd 10 percre fejreállítottam az üvegeket.
6 üvegecskével  (kb. 1,8 - 2 dl-es) lett belőle.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése