2017. december 28., csütörtök

Lenmagos-búzakorpás kenyér öregtésztával







Hozzávalók:

--- Az öregtésztához:
10 dkg víz
1 dkg friss élesztő
13 dkg simaliszt (kenyérliszt)
- ezeket előző este éppen csak összekevertem/gyúrtam és fóliával letakarva hagytam másnapig a konyhapulton.

--- Továbbá:
22 dkg víz
az előkészített összes öregtészta
4 dkg olaj
40 dkg simaliszt (kenyérliszt)
3 dkg búzakorpa
3 dkg lenmag
2 teáskanál só.

A kenyeret géppel dagasztottam. Azután kelesztőtálba átpakoltam a tésztát, és hagytam kelni kb. 1 órát, közben 2x kézzel átgyúrtam. Ezután megformáztam a kenyeret, rátettem egy sütőpapírra, konyharuhával letakartam. Hagytam kelni kb. fél órát. Közben a fedeles tepsit betettem a sütőbe és bekapcsoltam 230 fokra. Amikor a kenyér megkelt, pengével 3 helyen kicsit mélyebben bevágtam. Lekentem hideg vízzel, a tepsi fedelét is bevizeztem, ésa kenyeret a papírral átemeltem a tepsibe. Lefedtem, és betettem a forró sütőbe, 20 perc után a tepsi fedelét levettem és úgy sütöttem tovább, míg szép aranybarnára nem sült. A sütőből kivéve rácsra tettem a kenyeret, hideg vízzel átkentem és hagytam teljesen kihűlni.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése