2018. január 15., hétfő

Sült kacsacomb




















A kacsacombokat megmostam, a bőrét (csak a bőrét, a húst nem!!!) jó éles késsel bevagdaltam. Sóval  frissen őrölt borrsal fűszereztem minden oldalukról. Tepsire raktam, kb. fél deci vizet öntöttem alájuk, és alufóliával lefedve betettem a 200 fokra előmelegített sütőbe. Kb. 1,5 órát sütöttem letakarva, közben 2x meglocsoltam a saját levével. Azután a kisült zsír javát kiszedtem egy lábasba (valamennyi maradjon a hús alatt is) és tovább sütöttem de már alufólia nélkül, amíg szép pirosra nem sülnek, közben néha meglocsoltam a levével.
Volt aki knédlivel és párolt lilakáposztával kérte, volt aki hercegnőburgonyával (most fagyasztott volt, amit csak meg kellett sütni - Lidl) és áfonyamártással.
- Párolt lilakáposzta: fél fej lilakáposztát szálasra vágtam. Kevés olajon 1 evőkanál kristálycukrot karamellizáltam, hozzáadtam egy kockákra vágott lilahagymát, kevergetve kicsit pároltam, majd hozzáforgattam a káposztát is, tovább pirítottam, azután megsóztam, pár evőkanál ectet adtam hozzá, 2 narancs kifacsart levét, vizet öntöttem alája és lefedve pároltam, közben néha megkevertem és megkóstoltam, ha kell, utánaízesítettem (só, cukor, ecet...). Addig pároltam,míg a káposzta puha nem lett.
- Áfonyamártás: kb. 3-4 evőkanál vörösáfonyalekvárt (bolti) egy lábaskába tettem, nagyon kevés narancshéjat reszeltem bele és 1 narancsnak a kifacsart levét adtam még hozzá és kevés vizet. Pici sóval, örölt borssal, reszelt gyömbérrel, csilivel, csipetnyi garam masalával  ízesítettem, összeforraltam. Végül kevés vízben elkevert burgonyakeményítővel kicsit besűrűsítettem (nemkell túl sűrűre).


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése