2018. február 14., szerda

Aranygaluska II.






















Van már egy aranygaluska recept a blogomon. Ez most kicsivel kisebb adag és ennek a kalácsnak a tésztáját használtam most hozzá és plusszban kevéske reszelt citromhéj is került a tésztába.

Hozzávalók:
---   A tésztához:
120 ml tej
4 dkg kristálycukor
13 g friss élesztő
32 dkg liszt (fele rétes-,  fele simaliszt)
5,5 dkg olvasztott vaj
1 egész tojás
1 csapott mokkáskanál só
kevés reszelt citromhéj.

+ 10 dkg darált dió és
7 dkg kristálycukor a forgatáshoz

olvasztott vaj.

A langyos tejbe tettem a cukorból 1 evőkanálnyit, belemorzsoltam az élesztőt, hagytam felfutni.
Azután hozzáadtam a maradék cukrot, tojást, lisztet, sót, az olvasztott vajat és a citromhéjat és géppel kidolgoztam a tésztát. (Én mindig kb.8-10 percenként újra bekapcsolom a dagasztógépet, 2-3 x szoktam általában.) Azután kelesztőtálba átpakolom a tésztát, hagyom kelni, itt is még 2x kézzel kicsit átgyúrom.)
Utána kinyújtom, pizzavágóval kisebb kockákra vagdalom a tésztát.  Olvasztott vajba mártom, majd a cukros darált dióban megforgatom és egy kiolajozott jénai tálba rakom sűrűn egymás mellé. A maradék cukros diót a tetejére szórom, és a maradék olvasztott vajat is rácsorgatom.  Lefedem a jénai tetejével és hagyom kelni 30-35 percet. Közben bekapcsolom a sütőt 200 fokra. Amikor megkelt, és a sütő is elérte a hőfokot, betolom a tálat a sütőbe (lefedve) és 20 percet sütöm lefedve. Utána a fedelét leveszem és úgy sütöm tovább, míg szép pirosra sül a teteje. 
Vaníliaszósszal leöntve tálaltam. 








Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése