2018. február 9., péntek

Lekváros-balzsamecetes sertéstarja




















Hozzávalók:
1 kg sertéstarja (csont nélkül)
3 hagyma
3 csapott evőkanál (házi) baracklekvár
4 evőkanál szójaszósz
2 evőkanál balzsamecet
6 gerezd fokhagyma
 ízlés szerint csili
gyömbérpor (vagy friss reszelt gyömbér)
kevés burgonyakeményítő
só, frissen őrölt bors,
olaj


A meghámozott hagymát félbe, majd szeletekre vágtam.
A sertéstarját szeletekre vágtam, kikloppfoltam, szélein pár helyen bevágtam,hogy sütés közben ne kunkorodjon fel. Sóztam, borsoztam.
A hagymát egy teflonserpenyőben világosbarnára pirítottam, majd kiszedtem egy tepsibe.
A visszamaradt olajon (ha kell,picit önthetünk még a serpenyőbe) hirtelen megsütöttem a hússzeleteket, amiket előtte burgonyakeményítővel szórtam meg. A húsokat a tepsiben levő hagymára raktam.
A lekvárt, szójaszószt, balzsamecetet, zúzott fokhagymát, gyömbérport egy tálkában összekevertem, majd a hússzeleteken szépen elosztottam. Nagyon kevés vizet öntöttemmég a hús alá (kb.2-3 evőkanál), alufóliával lefedtem, és 200 fokos előmelegített sütőben kb. 45-50  percet sütöttem, majda fóliát levéve szép pirosre sütöttem.
Most pirított gnocchival (a gnocchit kifőztem, leszűrtem, majd teflonserpenyőben vajon aranybarnára sütöttem) és káposztasalátával tálaltam, de krumplipürével is finom.
Megj.: ez a recept szerepel már a blogomon itt, akkor csipkelevárral készült.









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése