2018. március 9., péntek

Bagett (öregtésztával)


















A recept Limara blogjaról van. Én nem 4, hanem 6 darab bagettet csináltam a megadott mennyiségből. Burgonyapelyhet  és aszkorbinsavat én nem tettem bele.

Hozzávalók:

Az öregtésztához:
200 g kenyérliszt
130 g víz
4 g élesztő
- ezekből előzö este összeállítjuk az öregtésztát, nem kell kidolgozni, csak épp hogy összeálljon. Műanyag tálba fóliával letakarva a konyhapulton hagytam másnapig.

Másnap elkészítjük a tésztát.
Hozzávalók:
az összes öregtészta
3,2 dl víz
1 teáskanál cukor
1 dkg friss élesztő
50 dkg kenyérliszt
2 teáskanál só
2 evőkanál olaj.

Géppel dagasztottam, majd kelesztőtálban kelesztettem.
6 részre osztottam. Megformáztam a bagetteket, sütőpapíros tepsire raktam, konyharuhával letakarva hagytam kelni kb. 1 órát. Közben a sütőt előmelegítettem 220 fokra, a sütő aljába egy kis lábaskában vizet tettem.
Amikor a bagettek megkeltek, pengével bevágtam, vízzel lespricceltem, és a gőzös sütőbe tettem. 10 perc után a lábaskát a vízzel kivettem, és tovább sütöttem őket amíg szép aranybarnára nem sültek (kb. 25 perc).




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése